Rūta Fjodorova

Jauni noteikumi traktoru TA veikšanai radītu papildus slogu Latvijas lauksaimniekiem

Latvija neatbalsta Eiropas Savienības (ES) priekšlikumu regulai, kas rosina paplašināt priekšlikuma par mehānisko transportlīdzekļu un to piekabju tehniskajām apskatēm tvērumu attiecībā arī uz T5 kategorijas traktoriem.

Latvija neatbalsta Eiropas Savienības (ES) priekšlikumu regulai, kas rosina paplašināt priekšlikuma par mehānisko transportlīdzekļu un to piekabju tehniskajām apskatēm tvērumu attiecībā arī uz T5 kategorijas traktoriem. Tas radītu papildus administratīvo slogu lauksaimniekiem un nesamērīgas administratīvās izmaksas ceļu satiksmes drošības līmeņa paaugstināšanai, vienojās Saeimas Eiropas lietu komisijas deputāti piektdien, 26. oktobrī, apstiprinot Latvijas nacionālo pozīciju Transporta, telekomunikāciju un enerģētikas Ministru Padomei, kas notiks pirmdien, 29. oktobrī.

„Latvija kopumā atbalsta priekšlikuma mērķi stiprināt mehānisko transportlīdzekļu un to piekabju tehnisko apskašu sistēmu, lai uzlabotu ceļu satiksmes drošību un vides aizsardzību, taču uzskata par nepieciešamu to papildināt, rosinot nepaplašināt priekšlikuma tvērumu attiecībā arī uz T5 kategorijas traktoriem. Tas radītu papildu administratīvo slogu mūsu lauksaimniekiem. Patlaban lauksaimnieki transporta tehnisko apskati var veikt sava pagasta centrā, iepriekš vienojoties ar inspektoriem, bet šis priekšlikums uzliktu pienākumu lauksaimniekiem tehnisko apskati veikt CSDD centros. Tādējādi tiktu radītas nesamērīgas administratīvās izmaksas, salīdzinot ar paredzamo ceļu satiksmes drošības līmeņa paaugstināšanu,” uzsver Eiropas lietu komisijas priekšsēdētāja Zanda Kalniņa-Lukaševica.

„Tāpat jāuzstāj, ka augstāku tehnisko apskašu harmonizāciju var sasniegt direktīvas formā, kas uzliktu dalībvalstīm saistības attiecībā uz sasniedzamo rezultātu, bet ļautu iestādēm pašām noteikt īstenošanas formas un metodes,” norāda Z.Kalniņa-Lukaševica.

Kā norādīja komisijas priekšsēdētāja, virkne ES dalībvalstu uzskata, ka ar šī priekšlikuma īstenošanu tiktu pārkāpts subsidiaritātes princips, vienlaikus uzsverot, ka nav nepieciešamības regulēt sistēmu, kas pietiekami labi funkcionē, norādīja Z.Kalniņa-Lukaševica.

Savukārt Satiksmes ministrijas pārstāvji informēja, ka šobrīd tiek apsvērta iespēja rosināt priekšlikuma proporcionalitātes principa ievērošanas pārbaudi, jo pastāv bažas, ka ierosinātā priekšlikuma īstenošanas veids nav samērīgs ar paredzamo mērķi.

Tāpat deputāti bija vienisprātis, ka šobrīd nav nepieciešamības transportlīdzekļu sarakstā, kuriem jāveic periodiskas tehniskās apskates, iekļaut mopēdus, ņemot vērā, ka virknē dalībvalstu šobrīd nav prasības veikt tehnisko apskati pat motocikliem un ne visās dalībvalstīs mopēdi tiek reģistrēti. Tāpat šobrīd ES nav izstrādāts mopēdu tehnisko prasību kopums.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *