Kā varētu mainīties transporta satiksme Tukumā līdz 2033. gadam

Tukuma pilsētas satiksmes organizācijas un drošības uzlabošanas, transporta infrastruktūras attīstības koncepcija 2017.–2033. gadam domē tika izskatīta vairākkārt. Nu vērtējam, kādus risinājumus koncepcija piedāvā, ņemot vērā deputātu, uzņēmēju un iedzīvotāju uzdotos jautājumus.

Tukuma pilsētas satiksmes organizācijas un drošības uzlabošanas, transporta infrastruktūras attīstības koncepcija 2017.–2033. gadam domē tika izskatīta vairākkārt. Nu vērtējam, kādus risinājumus koncepcija piedāvā, ņemot vērā deputātu, uzņēmēju un iedzīvotāju uzdotos jautājumus.

Kā viena no problemātiskākajām vietām stāvvietu ziņā tika norādīta slimnīca un teritorija ap veikalu «Rimi», kur uzlabojama arī transporta kustība. 2016. gada sākumā Tukumā reģistrētas 5523 vieglās automašīnas. Pilsētā saskaitītas 1179 pašvaldības ierīkotās stāvvietas. Daudzviet – māju pagalmos, pie izglītības iestādēm, pie slimnīcas un Tukuma kultūras nama vajadzīgs lielāks skaits stāvvietu.

Tiek piedāvāts uzlabot satiksmes organizāciju Kurzemes, Talsu un Tirgus ielas krustojumā un Kurzemes ielas krustojumā ar Mednieku un Pavārkalna ielu. Uzlabojumi nepieciešami arī Stacijas, Lielās un Revolūcijas ielas krustojumā, izbūvējot rotācijas apli. Vēl pārveidojumi nepieciešami  Jelgavas, Dzelzceļa un Pasta ielā, kur ieteikts izvērtēt galvenā ceļa virziena pamatotību – lai rosinātu automašīnu kustību prom no pilsētas centra, kā galveno nosakot kustību pa Dzelzceļa ielu…

Vairāk lasiet laikraksta ceturtdienas, 23. novembra, numurā ŠEIT!

Komentāri

  1. nu cik var jā…. pa centru,kapēc nav apvedceļš no Engures šosejas uz veco Kandavas ceļu un Lauķeni,ar to pilsētplānošanu-pilnigs diletantisms un vietējais aprobežotais lobisms….vimaz Tukumā…

    1. Varētu padomāt, ka Tukums ir nereālā metropole, kur tranzītā iet miljons mašīnas dienā. Varbūt tuneli vēl izrakt no Engures šosejas? Tām trīsdesmit piecām mašīnām dienā pilnībā pietiek ar Tukuma esošo infrastruktūru.

  2. ” ieteikts izvērtēt galvenā ceļa virziena pamatotību – lai rosinātu automašīnu kustību prom no pilsētas centra, kā galveno nosakot kustību pa Dzelzceļa ielu…”
    Kurš ieteica? Pilnīgs idiots? Galvenā ceļa virziens noteikts tāds, lai autoplūsma neapstātos uz dzelzceļa. Paskaidroju īpaši apdāvinātajiem(arī domes analfabētiem). Samainot galvenā ceļa virzienu pa Dzelzceļa ielu mašīnas, kuras brauc no Jauntukuma puses un gribēs nogriezties pa kreisi uz Pasta ielu būs spiestas apstāties un palaist mašīnas, braucošas pa galveno ceļu. Tā mierīgi dažas mašīnas var uz sliedēm arī sagaidīt vilcienu!
    Ja tiešām kādam gudrelim, kuram nezin kādēļ ir teikšana, izdodas samainīt galvenā ceļa virzienu, tad vienīgais risinājums ir aizliegt kreiso pagriezienu no Jelgavas ielas centra virzienā vispār.
    Bet kāpēc beidzot netiek sakārtots galvenā ceļa virziens Revolūcijas, Talsu ielu krustojumā kā galveno nosakot tranzītceļu?

    1. Autoplūsmai nav jāapstājas uz dzelzceļa, ja redz, ka priekšā ir sastrēgums ar tiem, kas vēlas pa kreisi nogriezties, ir jāapstājas pirms dzelzceļa, nevis tam jābrauc virsū.

      CSN 15. panta 156.1. punkts: Aizliegts uzbraukt uz pārbrauktuves, ja aiz tās izveidojies sastrēgums, kas var piespiest transportlīdzekļa vadītāju apturēt transportlīdzekli uz pārbrauktuves.

      Tā kā beidz murgot, vajag ievērot CSN un viss būs kārtībā. Par tiem dažiem apdāvinātajiem, kas paliks uz sliedēm kaut kā vienalga, lai dabiskā atlase tiek ar tiem galā. Pie reizes vēl Darvina apbalvojumu var iedot.

      1. tu esi stulbs vai izliecies? ja griežoties pa kreisi aiz sliedēm būs jādod ceļš, tad kaut vienai mašīnai gribot nogriezties pa kreisi, apstāsies satiksme pilnībā pilsētas virzienā, jo nevarēs nogriezties arī pa galveno. cilāt likumpantus daudz prāta nevajag. pielieto nedaudz loģiku, ierēdnīt.

        1. Tas ierēdnis izskatās pēc šīs glupās idejas autora… Ja viens rumaks ir ticis pāri sliedēm, tad otrs varot braukt tikai tad, kad pirmais ir atstājis krustojumu otrpus sliedēm…. Ierēdnis gadījumā nav pret sliedi galvu sasitis???? :/

  3. to ????

    To neizdomāja Tukuma Novada dome, bet gan “Krutā” firma kura par skaistu summu it kā izplānoja jauno Satiksmes koncepciju 2017-2022.gadam…
    Arī Satiksmes komisijai bija daudz jautājumu par Šīs Gudrās firmas idejām un plāniem, to ka reāli dzīvē tas nav iespējams. Bet neklausoties ieteikumos no komisijas puses, Dome atbalstīja šīs koncepcijas idejas. Un tieši viens no kritiskākajiem punktiem bija tieši Pasta-Dzelzceļa-Jelgavas iela…

  4. Mums grūti paredzēt vai transportam vispār būs nepieciešami ceļi. Katrs varēs izsaukt “dronu”….vienīg ar gaisa bedrēm tāpat būs problēmas.

  5. Variet nesatraukties par sīkumiem-2033 gadā šī valstele būs tukša un klusa.

    1. 100% taisnība…tagat te knapi vēl galus velk kas nav aizmukuśi no śīs nabagmājas…

      1. Tas vēl ir labi, ja būs aizbraukuši.. man personīgi ir lielas aizdomas, ka vairāk gan būs sadeguši kodolkara rezultātā…

  6. Tikai nevajag!Es nekur nebraukšu, nepiespiedīsiet! Tāpēc arī iebilstu un iebildīšu pret visām glupībām. Vienīgi, pilnīgi ticams, ka šitais papīrītis ir tikai no sērijas, ka tik kaut ko būtu darījuši. Tas dos iespēju kaut kādus projektus tālāk bīdīt. Es jau, piemēram, pēc avīzes izlasīšanas redzu, ka kāds jau vīkšās, lai autobusu pieturas būdas domei piedāvātu. Nu lētāk jau par afišu kaķiem nevarēs, tāpēc kādam varētu būs darbiņš, ja salīdzina, par 200 000 eiro.

  7. Varētu vienreiz par visām reizēm Kurzemes ielu sataisīt, posms no Talsu ielas līdz 2. vidusskolai ir šausmīgs.

    1. Man liekas viss tas posms no Pavārkalna līdz pat mazajai maximai ir vienkārši briesmīgs. Katru reizi tur braucot, žēl paliek manas mašīnītes kas pie tās neizdarības galīgi nav vainīga!!!

  8. Vajadzētu arī padomāt par bezdarbniekiem un skolnielkiem kuri netiek no rīta uz darbu un vakarā atpakaļ arī no tuvākstiem novadiem…piem.no Rāviem Jaunpils novads t.ir25 km no Tukuma

  9. Kā “koncepcija” izskatās paknapa (vismaz žurnālistes atreferējumā).Lozungu cienīgi “uzlabot”, “veicināt”, “attīstīt”, “nodrošināt” vārdu virknējumi.
    Bet vēl vairāk pārsteidza tajā pašā avīzes numurā rodamais, ka, ja “Rimi” grib paplašināties, tad viņi to jebkurā gadījumā var darīt. Pilsēta var tikai pastāvēt pie ratiem (tā vietā, lai plānotu centra atslogošanu no lielveikaliem ar daudzām automašīnām (prasot veikala pārcelšanu uz perimetru), un cilvēkiem draudzīgas vides veidošanu…)

    1. …cilvēkiem draudzīgas vides veidošanu? Cik zinu pie mazo Maximu grib celt vēl vienu auto mazgātuvi zaļajā zonā pie apli…. Kad uzzināju vnk žoklis atkārās… Kurš tupaks to spēja izdomāt?

  10. Joprojām nespēju saprast cilvēkiem draudzīgo vidi pie Statoil, to monstru ēku, kas stāv tukša(kur bija superneto)… Utilizēt to mēslu!

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *