Kas jādara, lai riepas uz ceļa sasniegtu maksimālu veiktspēju

Lai gan drošību ceļu satiksmē nosaka daudzi faktori un apstākļi, tomēr viens no galvenajiem ir automašīnas tehniskais stāvoklis. Un šajā sakarā pats galvenais faktors tomēr ir riepas, jo to veiktspēja nosaka, cik efektīvi autovadītājs varēs reaģēt dažādās situācijās.

Lai gan drošību ceļu satiksmē nosaka daudzi faktori un apstākļi, tomēr viens no galvenajiem ir automašīnas tehniskais stāvoklis. Un šajā sakarā pats galvenais faktors tomēr ir riepas, jo to veiktspēja nosaka, cik efektīvi autovadītājs varēs reaģēt dažādās situācijās.

Kā panākt, ka automašīnas riepas uz ceļa ir drošas un lieliski tiek galā ar tām paredzētajiem uzdevumiem? Noderīgus ieteikumus lasiet teksta turpinājumā.

1. Jāizvēlas sezonai atbilstošas riepas labā stāvoklī

Katram gadalaikam ir paredzēts savs riepu tips — vasaras vai ziemas riepas. Tie modeļi, kas domāti visam, nespēs sasniegt maksimālo veiktspēju un drošību, kāda konkrētajā sezonā ir nepieciešama, jo to ražošanā ir meklēti kompromisi starp abu sezonu riepām nepieciešamajām īpašībām. Tāpēc vislabāk ir izvēlēties kvalitatīvas vasaras un ziemas riepas, kas piemērotas tieši jūsu auto vadīšanas paradumiem un aktuālajiem ceļa apstākļiem. Jaunas riepas spēs labi kalpot vairākas sezonas, tāpēc tas ir pirkums, uz kuru nevajadzētu taupīt, meklējot lietotas vai atjaunotas riepas, par kuru kvalitāti nevar būt pilnīgas pārliecības. Un nebūšanas var atklāties visnegaidītākajā brīdī.

2. Jāizvēlas piemērota izmēra riepas un diski

Lai gan auto vadītājiem gribas uzlabot sava auto izskatu, uzliekot lielākas riepas un apjomīgākus diskus, tomēr tas nav pareizi, jo tas samazina drošību un auto vadāmību. Riepām un diskiem ir jābūt tādos izmēros, kā to noteicis auto ražotājs. Tas ir izmērs, kas ir visdrošākais un piemērotākais konkrētajai automašīnai, lai sasniegtu maksimālu braukšanas komfortu un arī drošību. Tāpat jāņem vērā, ka uz vienas ass ir jābūt identiskām riepām. Tāpēc, ja jāmaina viena riepa, tad patiesībā nāksies pirkt un mainīt divas. Arī tas ir tikai pašu drošības dēļ un tāpēc, lai automašīnai būtu vislabākā vadāmība.

3. Regulāri jāpārbauda riepu savirze

Pareiza riepu savirze jeb savērsums ir ļoti būtisks, lai automašīna būtu stabila, droša un labi vadāma. Tāpēc noteikti vismaz reizi gadā jāpārbauda un jānoregulē savirze, bet vislabāk to darīt pie katras riepu nomaiņas — divas reizes gadā. To var izdarīt jebkurā auto servisā.

Kā zināt, ka ar savirzi kaut kas nav kārtībā? Par to var signalizēt tādas pazīmes kā nevienmērīgs riepu nodilums, sajūta, ka auto vairāk velk uz vienu vai otru pusi. Ja regulāri būs pārbaudīta riepu savirze, tad būs ne tikai lielāka drošība, bet arī pagarināsies riepu kalpošanas ilgums un samazināsies auto ekspluatācijas izmaksas, jo samazināsies degvielas patēriņš.

4. Jāseko līdzi riepu spiedienam

Tāpat kā savirze arī riepu spiediens ir ļoti būtisks, lai auto uz ceļa būtu drošs. Pastāv iespēja, ka riepu spiediens ir pārāk augsts vai pārāk zems. To, kāds ir labākais rekomendējamais spiediens riepās tieši konkrētajam spēkratam, var noskaidrot gan auto ražotāja norādītajā informācijaā gan vadīties pēc atzīmēm uz riepas, kur ir norādīts maksimālais spiediens riepās. Lai arī kādi būtu braukšanas apstākļi, riepas savu spiedienu nedaudz samazina vienmēr, tāpēc svarīgi to regulāri mērīt un pieregulēt.

  • Ja spiediens ir pārāk augsts, tad riepas ir cietas, mazinās braukšanas komforts, mazinās arī drošība, jo nodilst protektora vidusdaļa, rodas nestabiltāte un arī pagarinās bremzēšanas ceļš.
  • Ja spiediens riepās ir pārāk zems, tad lielāks nodilums ir riepu sānu daļās. Arī tas pagarina bremzēšanas ceļu, samazina riepu kalpošanas laiku. Spiedienu riepās vajadzētu pārbaudīt un pieregulēt vismaz reizi mēnesī, mērījumus labāk veikt aukstām riepām, tāpēc nenāktu par sliktu iegādāties savu mērinstrumentu.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *