Par pieejamību un sekām, kas neparedzamas

Kopš Tukuma novada domē top vienotais valsts un pašvaldību klientu apkalpošanas centrs, esam daudzkārt par to rakstījuši, mēģinot saprast šī projekta jēgu. Un esam ļāvušies pārliecināties, ka visas valsts iestādes zem viena jumta un vienā darba laikā noteikti būs pieejamākas nekā izmētātas pa visu pilsētu un ar klientu pieņemšanu dažādos darba laikos.

Taču, kā izrādās, ir arī cits viedoklis, kas liek domāt, ka šim, vismaz virspusēji raugoties, it kā tik ideālajam projektam ir paliela ēnas puse, par ko dome vai nu nav iedomājusies, vai arī nevēlas runāt. Un tas ir saistīts ar to, ka konkrēta iestāde konkrētā pilsētas ielā rada tos tik nepieciešamos garaiņus, kas veicina vārīšanos jeb, citiem vārdiem runājot, ir tik ļoti vajadzīgi, lai šī vieta būtu dzīva, lai apgrozītos cilvēki un lai kustinātu uzņēmējdarbību. Konkrēts piemērs Tukumā ir Pils iela, kas ar katru dienu kļūst arvien klusāka… Un tas ir saistīts arī ar domi – kad pašvaldības centrālā iestāde mainīja savu atrašanās vietu, Pils iela zaudēja tos apgriezienus, ka tai bija iepriekš, jo tagad lielāka rosība jaušas Talsu ielas un tirgus apkārtnē. Dabiskā pilsētas centrālā iela paliek jo dienas jo klusāka…

Varbūt ir vērts pašvaldībai paraudzīties apkārt un saredzēt, ka Tukumā ir arī citi uzņēmēji, ne tikai tie, kas pilsētā ienāk kopā ar lielu Eiropas naudu?! Ka daudzi, piemēram, tai pašā Pils ielā gadiem ir strādājuši un bijuši spiesti pakļauties domes lēmumiem – gan par automašīnu stāvvietu pārbūvi – to samazināšanas nolūkā, gan to stāvēšanas ierobežojumiem, gan ieilgušajiem rakšanas darbiem, gan nespēju atrisināt notekūdeņu problēmas. Iespējams, Tukumam ir vajadzīgs kāds reāls plāniņš vai diskusija, kas palīdzētu apjaust, ko cilvēks no pašvaldības tagadnē un ilgtermiņā var sagaidīt, lai nav tā, kā tagad nereti sanāk, ka attīsta vien to vietu, kurai Eiropa dod naudu – būs nauda ”no malas”, attīstīs ezera apkārtni, Durbes parku, izbūvēs ielas… Bet kas paliek uzņēmējam – nelielam un vietējam? Vien atziņa, ka viņš nav bijis īstajā vietā, īstajā valstī, pilsētā un ielā?!

Bet tad kāda jēga ar vienu roku piesolīt uzņēmējiem bonusus par darbošanos, piemēram, Pils ielā, domāt programmas un iniciatīvas, ja ar otru roku tiek pieņemti lēmumi, kas visu to padara grūtāk vai neiespējami īstenojamu?…

Komentāri

  1. Kāda jēga vienotam centram, ja klientu pieņemšanas laiki būs dažādi?
    Tad jau labāk apmeklēt iestādi, kur darba laiks sen zināms!
    Pašvaldības darbības imitācija. Vai tā būs labāk tukumniekiem, nav zināms. Visas iestādes atrodas rokas stiepiena attālumā, iedzīvotāji pieņemšanas laikus jau ielāgojuši.
    Domes klientu centru gan derētu izformēt. Tur viena tāda nelaipna pašpārliecināta darbiniece, liekas Agita vārdā.

  2. O, kāds gods domei – garantija labai uzņēmējdarbībai tajā ielā, kur juridiskā adrese! Dārgā Puķīte, tad jau lieliskajai Twista kafejnīcai Talsu 4 vajadzētu būt ēst gribētāju pārpildītai, ja dome ir tā, kas nodrošina uzņēmējdarbības augšupeju! Jo dome un šī kafē ir vienā ēkā… tomēr tā nav vis 😛

  3. Pie vainas Latviešu iedzimtais vai mantotais naudas rijīgums, komunikācijas trūkums (vai nevēlēšanās uzklausīt citu viedokli). Bet, ja nopietni, NAV PROFESIONĀĻU ATTIECĪGAJĀ SPECIALITĀTĒ…

  4. Tā jau ir, Agita ir pārāk iedomīga, lepna neuzklausa iedzīvotājus, noteikti jāmaina nostāja pret klientiem

    1. Kāpēc Domes vadība nelasa komentārus un neizdara secinājumus par saviem darbiniekiem? Ļoti daudzi tukumnieki ir neapmierināti ar šo “Agitu”.

  5. Kam tad atkal uzkapts uz varzaciim, ka Agita vainiga.Tas ka pilsetaa daudz kas tiek rikots ar lielu pompu, nenozimee, ka iedzivotaji ar pasvaldibas darbu ir apmierinati.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *