Būs labāk? Iespējams, bet…

Pēdējo dienu laikā, lasot un uzklausot dažādos, visbiežāk jau diametrāli pretējus viedokļus par pašvaldības ieceri mainīt Durbes un Rīgas krustojuma ielu nozīmīgumu, tiešām nopietni centāmies iedziļināties dažādajos skaidrojumos, pamatojumos, vēsturiskajās atsaucēs un nākotnes iespējās. Un, cik nu tas, tepat dzīvojot, pa tām pašām ielām un ceļiem braucot, iespējams, centāmies saglabāt kaut jel kādu neitralitāti, meklējot objektīvus argumentus ik vienā informācijā…

Uzreiz jāatzīst, objektīvi lēmums par ceļu nozīmes maiņu šķiet pilnīgi pamatots kaut tikai viena iemesla dēļ – tūdaļ, pēc dienām padsmit sākšoties ceļa Rīgas-Ventspils-Jelgavas krustojuma pārbūve, kas ilgšot vismaz 210 dienas (tā to paredz līgums), un pilnīgi ticams, ka viss apbraucamā ceļa smagums nu no Rīgas puses gulsies uz Smārdes, Milzkalnes ceļu un tālāk arī uz Rīgas ielu. Otrs, varam arī uzskatīt, ka beidzot (pēc astoņiem gadiem!) ir sadzirdēts arī to braucēju, policistu un novada viesu iebildumi par to, ka taisni ejoša un vēsturiski noteikta ceļa svarīgums ir visai loģisks satiksmes risinājums, ko ar dažām zīmēm un ceļa seguma režģiem tik viegli vis cilvēku apziņā neiedzīvināsi, bet…

Piedodiet pārmaiņu virzītāji, bet tieši veids, kādā ceļu nozīmes maiņa notiek, ne tikai nepārliecina, bet gluži pretēji – rada nopietnas bažas par pārdomātu un secīgos lēmumos balstītu rīcību. Bet tāda pavisam noteikti bija iespējama, jo jau janvārī Satiksmes organizācijas un kustības drošības komisijas sēdē nolēma, ka, labi, iespējams, ceļu nozīme jāmaina, bet izpēte jāveic noteikti. Sprieda, ka tieši šī krustojuma sakarā pat satiksmes koncepcijas pētnieki jāpasteidzina. Turklāt tā, lai pārmaiņas realizētos jau līdz 1. jūlijam… 26. jūlijā, pēc tam, kad ielās jau parādījušies uzraksti un mēs esam sabēdājušies, ka izpētes rezultātus palaidām garām, par tiem neuzrakstījām, cilvēkus nepabrīdinājām, uzzinām, ka… ”šodien meitene jau tur stāv un mašīnas skaita”! (Bija arī varianti – ”jau nedēļu cilvēks strādā”.) Un nav brīnums, ka uz redakciju zvana satracināti Durbes iedzīvotāji, kam domē skaidrots, ka ”lietuviešu kartēs joprojām (pēc astoņiem gadiem!?) Rīgas iela ir galvenā, tāpēc viņi – nabadziņi – mokās”. Un kā tad ar tiem, durbenieks vaicā, pašmāju ļaudīm, kas ziemā tā arī nevar ”uzrāpties” augšā pa slideno Durbes ielu?!… Un, ko atbildēt tiem zvanītājiem, kas nemaz nevēlas Durbes ielu par galveno, bet nu pārmaiņu labumiem netic, jo tik ilgi taču pārliecināti par pilnīgi pretējo! Ka labāka varianta par Durbes ielu kā galveno nav!

Un, ko tad lai sakām, kā skaidrojam, kā lai steidzīgo lēmēju rīcību pamatojam? Ja nav jau pat mazākās, ticamos skaitļos balstītas informācijas. Nu, kaut vai par to, ka ”policija ziņo, ka ik nedēļu tur notiek divas līdz trīs avārijas”. Iespējams, bet ziņu avoti par to joprojām klusē… Un, nez vai meitene, kas krustojumā stāv (vai stāv?) tur kaut ko līdzēs…

Komentāri

  1. Būs labāk,ja mainīsim satiksmes organizācijas komisijas sastāvu,varbūt būs radošākas idejas un kompetenti cilvēki,jo patreiz šī komisija strādā joprojām kāda vadībā.Ja komisija nevar paskaidrot kās ir ceļš un kas ir ceļa nomale,ja tāda ir,varbūt ir tikai ceļš,bez ceļa nomales?Un varbūt šī ceļa nomale nav domāta uzbraukšanai?Te komentāri lieki,tā domā vienšūņi.

    1. nakosgad velesanas piesakies uz komisiju ar visam radosajam idejam un bus tev kmentari

  2. Būs labāk tikai uz Rīgas-Ventspils-Jelgavas krustojuma pārbūves laiku. Sakarīgākais risinājums Durbes plūsmu virzīt uz Rīgas ielas apli pa demontēto sliežu vietu.

    1. Ļoti labs variant.
      Vienīgā problēma jeb ,pareizāk teikt, neskaidrība- kā šeit ar ipašumtiesībām gan privātīpašniekiem ,gan LDz.

      1. Pēc kadastra datiem skatoties vienīgais ar ko jāskaņo LDZ, privātie ar žogu paši ielīduši LDZ teritorijā gandrīz līdz bijušām sliedēm 😀

  3. Veicot izmaiņas Durbes (minētajā)krustojumā obligāti jāuzstāda luksofors.
    Tam jābūt ar papildsekciju (atļaut nogriezties uz Durbi pie zaļā luksofora signāla)braucot no Centra puses

  4. Ir jau atšķirība kad skaita, ja siltā vasarā, tad saprotams, ka visi caurbraucēji vālē uz jūru un rezultāts vienos vārtos, bet kas notiek citos gadalaikos?

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *