«Latvijas valsts ceļi» atmežo ceļmalas

Laikā, kad īpaši samilzušas problēmas Latvijas ceļu būvē un uzturēšanā, jo sevišķi laukos, kur grantētie ceļi daudzviet kļuvuši nelietojami, gluži vai piedauzīgi izskatās VAS «Latvijas autoceļu uzturētājs» organizētie un acīmredzot arī finansētie dažādu ceļu ”attīrīšanas un paplašināšanas” darbi

Laikā, kad īpaši samilzušas problēmas Latvijas ceļu būvē un uzturēšanā, jo sevišķi laukos, kur grantētie ceļi daudzviet kļuvuši nelietojami, gluži vai piedauzīgi izskatās VAS «Latvijas Valsts ceļi» organizētie un acīmredzot arī finansētie dažādu ceļu ”attīrīšanas un paplašināšanas” darbi – līdz ar gājputnu atgriešanos zāģēšana iet vaļā uz nebēdu.

Savu sašutumu par ceļa atmežošanas darbiem redakcijai atklāja lasītāja, kuru uztrauc kārtība, kādā uzņēmējs zāģē kokus ceļa Klapkalnciems-Smārdes pagrieziens malās. Sazinājāmies ar VAS «Latvijas Valsts ceļi» pārstāvjiem, uzdodot vairākus jautājumus. Un saņēmām arī atbildes, kuras sagatavojusi uzņēmuma sabiedrisko attiecību speciāliste Anna Kononova.

– Kāpēc tagad tik intensīvi tiek izlietoti līdzekļi ceļmalu tīrīšanai, piemēram, posmā Klapkalnciems-Valgums, kamēr tajā pat laikā citi ceļi jūk un cilvēki pa tiem nevar pārvietoties (Cēre, Sēmes pagasts, Zentene, Zante u.c.)? Cik kopumā un arī % no ceļu uzturēšanas līdzekļiem tiek atvēlēti šādai ceļmalu tīrīšanai un meža ceļu paplašināšanai?

– Nodalījuma joslu uzturēšana un sakopšana ir neatņemama ceļu uzturēšanas procesa sastāvdaļa. Aizaugušas ceļmalas var traucēt ūdens atteci no ceļa, kā arī apdraudēt autobraucēju drošību. MK Noteikumi par valsts un pašvaldību autoceļu ikdienas uzturēšanas prasībām un to izpildes kontroli (Nr. 224) nosaka, ka ceļa nodalījuma joslai ir jābūt brīvai no apauguma, tāpēc koki jācērt ceļa joslās, kur tas atļauts un paredzēts. No ceļu satiksmes drošības apsvērumiem tas uzlabo gan sānu redzamību, kā arī ļauj autovadītājiem ātrāk ieraudzīt ceļam tuvojošos meža zvērus. Apauguma noņemšana zemes nodalījuma joslā uz reģionālas nozīmes ceļa Tukums-Kuldīga (P121) un vietējas nozīmes ceļa Valgums-Klapkalnciems (V1449) notiek atbilstoši šā gada 17. februārī noslēgtajam līgumam ar SIA «JP koki».

Vairāk lasiet laikraksta ceturtdienas, 30. marta, numurā ŠEIT!

 

Komentāri

  1. Jā, ļoti izdevīgi ielikt tikai raksta sākumu, labi zinot, ka lielākā daļa avīzi nelasa. ntz talants sacelt vētru ūdensglāzē. Kaut vienu rindu ierakstīt šeit, ka par zāģēšanu valsts ceļi nemaksā ne kapeiku, un, noslēgtais līgums paredz, ka ceļmalas tiks sakoptas un kā samaksa ir nozāģētais. Provokatori hrenovi. Netiek iztērēts ne cents ceļu naudas! Gribiet slēdziet līgumus, zāģējiet, ņemiet malku, bet neaizmirstiet, ka jāsavāc ir viss(arī krūmi, kas nav malka). Aizaugušu ceļmalu valstī daudz. Bet .irst pie datora ir vieglāk, meklējot dažādas sazvērestības, nekā kaut ko darīt.

  2. p.s. un jā, tie bērzi pēdējā bildē, ha, pilnam komplektam. Kāds sakars elektrolīniju atzāģētājiem ar ceļiem? Tautas musināšanai? Sak, re kādus skaistus kokus valsts par ceļa naudu nīcina, ja? dzelteni jo dzelteni 🙁

    1. Nu tu tik neirs pats, var redzēt,ka sēdi pie klavieres un ārā savu degunu nebāz – aizbrauc uz valguma mežu un paskaties – tur vēl resnāki baļķi ir – nemaz nerunājot par to cik jau kravas izvestas. Koki nogāzti – celmi atstāti un krūmi tāpat. Ja nemaksā tad pēc kādiem kritērijiem tiek veidots konkurss – laikam jau pēc tā kurš lielāku otkatu iedos

    2. Kur esi redzējis, ka elektrolīniju atzāģētāji zarus met tieši zem līnijas? To var darīt tikai un vienīgi ceļinieki! 😉

  3. Te tak stāsts ir par kubikmetriem un koksni, kas ir labi realizējama. Pabraucot pa ceļiem, kas ir attīrīti, vietās, kur ir auguši lietkoki, joslas platums ir krietni lielāks. Bet vietās kur aug problemātiski, veci koki, tie pat nav aiztikti (Nu kam gan malku – vai ne?). Tas ir vienkārši bizness, neskaoties uz ainavu un ietekmi uz vidi!

  4. Tā ir kārtējā nelikumība, kura tiek realizēta zem nosaukuma “likumīgi”! Kā var būt tā, ka Latvijas valsts ceļi šādu pašdarbības perversiju izdomājot, nav radījuši likumīgu kontroles mehānismu, cik metrus no ceļa UN NE VAIRĀK šiem alkatīgajiem zāģēšanas faniem atļauts tā saucamo apaugumu, kas realitātē ir vērtīgi lietas koki, ieslaucīt savās kabatās?! Kas no Latvijas valsts ceļiem likumīgi saskaņo ar Dabas pārvaldi vērtīgo un aizsargājamo koku nenovākšanu no tiem metriem, kas vairs nepieder Latvijas valsts ceļiem? Par šito gan tai valsts ceļu spīkerei vajadzēja atbildību paprasīt!

  5. Drīz vien šinī muļķu zemē viss būs pārdots, izcirsts, izzagts un valsteli varēs slēgt ciet. Ilgi vairs nav jāgaida.

  6. tā vienkārši ir mazo žuļiku naudiņa no gaisa-kur uzraugošās valsts institūcijas????

  7. Tie cirtēji un tīrītāji noteikti ir tie paši mežizstrādātāji, kuriem ir līgumi ar “Latvijas valsts mežiem” par ciršanu. Tajos līgumos jau noteikti nekādi saskaņojumi ar Dabas pārvaldi par aizsargājamiem kokiem prasīti nav. Cērt, ko gribi ! Rezultātā mums visā Latvijā ir šobrīd tāda postaža šoseju malās, kā, braucot uz Dundagu, Dobeli vai Eleju. Skaties un šausminies, kāda izpostīta, izkropļota ainava! Latvijas cilvēkiem uz to jānoskatās. Tagad ķērušies klāt Klapkalnciema-Valguma vides izkropļošanai!

  8. Dzirdeju, ka asfalts tiks liets no apli lidz grenciem. Varbut tapec tos berzus un abeles izgrieza, lai kadus gravjus raktu?

      1. Vai nu pats esi lohs, vai totāla Latvijas žūpa… Pirms šo frāzi man likās, ka kaut ko jēdz, bet tagad …

    1. Ne ātrāk kā pēc gada tas notiks, vēl pat projekts nav skaņots… ta ka diezvai tas saistīts ar plānotajiem šī posma remontdarbiem

  9. Tas ir labi , ka šeit savākušies Tukuma vadošie ceļa būvētāji ,kuri vadās pēc jaunākajām ceļa būves zinātnes atziņām- ceļiem grāvji nav vajadzīgi un , ka ceļu lieliski nostiprina blakus augošo koku saknes.

    1. Labi nav, bet bija sagaidāms, ka te uzradīsies vadošais Tukuma domes krancis vārdā Cukurs-Zuckermans, kurš vadās no saimnieka pieškirtās bļodas satura. Krancim liekas, ka bildē nozāģētie lietas koki, kuru diametrs ir mega izmēra, ir iespējams nodēvēt par apaugumu! Jājautā vadošajam domes krancim Ckuram-Zuckermanam, kāpēc apaugums šajā posmā nav tīrīts no uzcītīgajiem ceļmalu tīrītājiem, pirms gadiem 10, kad šo koku diametrs bija tāds, ka pat tantei Klapkalnciemā būtu skaidrs, ka tas ir ceļmalas apaugums!

      1. Tātad , ja nebija zāģēts 10 gadus , tad jāļauj vēl vairāk augt, lai vēl vairāk bojā ceļu un grāvi?

        Kad bliezīsi augšā savu brīnumpartiju , kura mums esošajiem nejēgām parādīs kā vajag strādāt?

        1. tavā saprašanā partija ir priekš tam, lai rādītu nejēgām kā strādāt?

  10. Ceļam ir nodalījuma josla, kam ir jābūt tīrai (no kokiem, krūmiem). Ja pa ilgiem gadiem kaut ko sakopj normas robežas- ir slikti (un NTZ žurnālisti piedalās vaimanoloģijā). Ja neko uz ceļa nedara- atkal ir slikti (NTZ- vai, vai vai!) Varētu lūgt padomu- ko tad darit?

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *