Apšuciema ceļa malā nocirtīs vairāk nekā 2000 koku

Kad pagājušā gada novembrī VAS «Latvijas valsts ceļi» (LVC) izsludināja iepirkumu valsts reģionālā autoceļa P128 Sloka-Talsi (24,48. km – 32,02. km) pārbūvei, nevienam pat prātā nenāca, ka ilgi gaidītais ceļa remonts līdzi nesīs vairāk nekā 2000 koku nociršanu…

Kad pagājušā gada novembrī VAS «Latvijas valsts ceļi» (LVC) izsludināja iepirkumu valsts reģionālā autoceļa P128 Sloka-Talsi (24,48. km – 32,02. km) pārbūvei, nevienam pat prātā nenāca, ka ilgi gaidītais ceļa remonts līdzi nesīs vairāk nekā 2000 koku nociršanu…

Lai arī tik liels nocērtamo koku apjoms iekļauts izsludinātā iepirkuma dokumentos un tie paredz kopskaitā nocirst 2152 kokus, tostarp 354, kas ir lielāki par 20 cm diametrā, un 67, kas mazāki par 20 cm diametrā, kā arī 1675 koku rindu ciršanu (un arī celmu izņemšanu), ne VAS «Latvijas valsts ceļu», ne Engures novada mājaslapā neatradām ne rindas, ka kaut kas tāds būtu publiski apspriests. Taču, kā norāda zīmogs uz izcērtamo koku saraksta, to jau 2015. gada maijā saskaņojis Engures novada domes priekšsēdētājs Gundars Važa.

Vairāk lasiet laikraksta piektdienas, 19. februāra, numurā ŠEIT!

Komentāri

  1. Protestētāji vēl nav pamanījuši,ka aiz loga jau 21.gs un ka pa ceļiem brauc automašīnas ,nevis zirga pajūgi kā tas bija 19.gs. ,vai trīs lēnie divplākšņi moskviči stundā krievu laikos.
    Jo lielāki ātrumi ,jo platākiem ceļiem jābūt ,un platākai brīvajai joslais abpus ceļa.
    Vai kāds vēl atceras cik bīstama bija Ventspils šoseja pie Kūdras ,kad tur auga tās liepas?

    1. Nav jau runa, ka tiem kokiem tur jāpaliek. Labāk pievērsiet uzmanību kā tiek izvēlēts darbu veicējs!

  2. Laikam jāiet līdz. Atbalstu, kamēr manai sieviņai un dēliem, kas katru rītu brauc uz pa šo ceļu, neviens koks vēl nav uzkritis uz galvas…

    1. Jums taisnība,ir jāievēro sociālais taisnīgums un malka jāsadala uz ”galviņām” katram Engures novada iedzīvotājam pa vienai ,vai cik tur sanāk ,pagalēm.
      Bet kā zināms sadale nekad nebūs godīga ,vienam tiks resnās pagales, bet otram tievās un sapuvušās ,un atkal kašķis.
      Tāpēc ,lai izvairītos no lieka kašķa, nocirstos kokus atstāsim ceļmalā lai pūst ,un lai tajos dzīvo zvirbulēni, cirslīši, strīpainās skrejvaboles un īpaši retās Džefersona gliemenes.

  3. Interesanti kapec neviens neņaud kad parasts bariga izcert latvijā mezus jau gadu desnitiem? Kad peksni kads grib uzbuvet celu vai dzelzcelu tad tudaliniem pejsni liela breka.

  4. Pēc raksta publicēšanas 19.02.2016. tikos ar žurnālisti Agitu Puķīti, lai vērstu viņas uzmanību uz pieļauto kļūdu, egļu rindu metros (1675m) sajaukt ar koku skaitu. Izveidojās nenormāls skaitlis 2000 koki. Tomēr tas neatturēja Tukuma ziņas ielikt šo pašu nepatiesību 22.februārī, 2000 koki, internetā. Varu vienīgais secināt, ka laikraksts nodarbojās ar klajas dezinformācijas sniegšanu sabiedrībai, kā arī naida kurināšanu starp iedzīvotājiem. Manā skatījumā tas ir ļoti sliktas prakses piemērs žurnalistikā.

  5. Oskar, šī skrejlapa uz to vien dzīvo kā pašradītām sensācijām un negatīvismu. No žurnālistikas nav ne smakas. Kārtīgs kauna traips žurnālistu ģildei ir šis laikraksts un visi, kas ar tā izdošanu saistīti. Kauns ir tās nenormālās gramatikas kļūdas, neliterārā un izkropļotā latviešu valoda un totālā regulārā dezinformācija, sagrozītie, uzpūstie fakti, vispār visas tās aprakstītās tēmas utt. Palasiet citu novadu laikrakstus un salīdziniet – Tukuma NTZ ir ārkārtīgi vājš uz to fona.

  6. Kāpēc projektētāji paredzēja zāģēt egles? Tās taču lieliski pasargātu plieņciemniekus no ceļa putekļiem un trokšņiem.Arī bērzus vajadzēja izvērtēt dendrologam, cik tie ir veseli vai slimi. Tāds skaistums neizaug vienā gadā un projektētāji varētu arī paredzēt to saglabāšanu. Cauri Plieņciemam mašīnas brauks ar 50 km stundā, jo ciems vēl paplašinās. Būs arī vajadzīgas gājēju pārejas. Un Oskaram jau nu vismazāk vajadzētu sprēgāt, bez konkursa dabūjis tādu objektu. Vai tā būtu domes deputāta priekšrocība?

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *