Tehniskās apskates inspektors aicina izkauties?

Labvakar. Man šodien bija jābrauc uz tehnisko apskati. Pirms nedēļas pierakstījos, lai nebūtu jāstāv rindā – mani pierakstīja, ka laikā no 10.00 līdz 11.00 varu iet jebkurā laikā ārpus rindas. Ceturtdien aizbraucu jau pirms desmitiem, noformēju visus vajadzīgos papīrus, sagaidu savu laiku, skatos – neviena nav, tūlīt taisīs vārtus vaļā, un braucu klāt pie vārtiem, taču pēkšņi viena sieviete aizbrauc man šķērsām priekšā. Labi, izkāpju ārā, saku, ka man ir pieraksts, taču cilvēks nesaprot. Labi, apskates inspektors attaisa vārtus vaļā – domāju, ka viņš izskaidros situāciju. Nē, viņš vienkārši parāda, lai sieviete brauc iekšā. Viņa iebrauc, bet es eju pie inspektora un prasu, kāpēc tā darīja – man taču ir pieraksts un it kā priekšroka? Nu tad sākās – sāka bļaut uz mani un pēkšņi aicināja iet izkauties.
Inspektora uzvārds – Ābele. Protams, es to konfliktu tālāk neturpināju, jo nedomāju kautiņā noskaidrot attiecības. Vēl labāk ir tas, ka tur ir uzstādītas videokameras. Viņš pastāvēja uz to, ka sieviete it kā ir pirmā piebraukusi. Bet kā viņa to varēja izdarīt, ja bija šķērsām man priekšā piebraukusi? Ja būtu pirmā, tad taču būtu taisni piebraukusi!? Un tur taču ir videokameras – visu labi var redzēt. Es tātad to konfliktu tālāk neturpināju, bet uzgāju augšā pie priekšnieka Armanda Birznieka. Viņš tad nu saka: "Nu, lai brauc tā sieviete! Tu pagaidi un varēsi braukt pēc viņas…" Taču tādā gadījumā, kam vajadzīgs tas pieraksts?! Nesaprotu šito attieksmi. Man ar Ābeli arī iepriekš bijis konflikts… Šoreiz aizgāja par tālu… Domāju, kā cilvēks, kas ņirgājas par klientiem, var strādāt šajā amatā?
Pēc sarunas ar CSDD priekšnieku nonācu lejā un mani paņēma nākamo…

Lūk, kā Ceļu Satiksmes Drošības direkcijas Tukuma nodaļas priekšnieks Armands Birznieks komentēja notikušo: " Es klientam prasīju, kā tad īsti viss bijis, un viņš teica, ka nav piebraucis pie pašiem vārtiem, bet dāmai iededzies kārtas numurs un viņa vienkārši piebraukusi klāt… Inspektoram nav jāiet lejā skaidrot kārtību. Ja pieraksts ir no 10.00 līdz 11.00, tad stundas laikā viņš varēja iebraukt iekšā. Tas nav tā, ka nu jāsacenšas, kurš pirmais tiks iekšā.

Tas, ka "solīts pa purnu", ir emocijas – nevaru komentēt, ko kurš teica, jo ir viedoklis pret viedokli. Ienākot pie manis, cilvēks par inspektoru nesūdzējās; tikai teica, ka kāda dāma aizbraukusi priekšā un viņš neesot ticis laikā uz apskati. Inspektora Andra Ābeles viedoklis ir nedaudz savādāks – arī video novērošanā par to var pārliecināties; cilvēks nav piegājis klāt inspektoram un parādījis, ka viņam ir pieraksts. Šim cilvēkam automašīna stāvējusi zināmā attālumā no vārtiem un, kad inspektors nospiedis nākamo kārtas numuru, dāma ar šo numuru braukusi iekšā. Tad nu šis kungs pienācis un sācis konfliktēt, pieprasot, lai dāma brauc ārā, jo viņam priekšroka. Ābele kategoriski noliedz, ka būtu šo kungu draudējis piekaut… Ne vienmēr cilvēks, kura auto iedots neapmierinošs vērtējums un kam jābrauc uz apskati otrreiz, ir apmierināts ar inspektora darbu. Tas ir fakts. Ja iepriekš bija neapmierināts ar inspektoru, tad tas arī iemesls, kāpēc situācija izvērtās tik emocionāla. Ja kādam ir iebildumi par attieksmi, tad lūdzu – nāciet augšā pie nodaļas priekšnieka un situāciju risināsim. Parasti ejam lejā, tiek veikta atkārtota automašīnas apskate pie cita inspektora manā klātbūtnē, un tad lemjam, vai iepriekšējais lēmums bija pareizs. Ja lēmums abās reizēs vienāds, tad pie tā arī paliekam; ja tas tā nav, tad lēmums tiek labots. Trešais variants – ja klients nav apmierināts arī ar manu lēmumu, tad trīs dienu laikā no brīža, kad apskates protokols aizpildīts, viņš var vērsties CSDD pārvaldē, Rīgā, Miera ielā 25, kur šādus gadījumus izskata speciāla komisija; bez papildu maksas tā novērtēs, vai protokolā minētie defekti atbilst reālajai situācijai. Taču šajā gadījumā nebija runa par neobjektīvu vērtējumu… Teicu, lai pagaida – es taču neiešu lejā dzīt sievieti ārā no telpas… Nevajag saasināt situāciju."

Kā tad pareizi rīkoties cilvēkam, kas pieteicies apskatei ar iepriekšējo pierakstu, lai nerastos pārpratumi pie boksa durvīm?

– Kārtība ir tāda: ja klients pieteicies uz konkrētu laiku, tad tiek izveidots saraksts pa stundām. Katras stundas laikā tiek pieņemts viens klients ar iepriekšēju pierakstu.; nevajag domāt, ka jābūt uz minūti noteiktā laikā un pārējie jāgrūž malā. Uznākot augšā un nopērkot apskates protokolu, klientam tiek iedota zīmīte; tā lejā jāparāda inspektoram, kurš tad pieņem ārpus rindas. Lai rindā stāvētājiem nerastos domstarpības, jau no paša rīta pie boksa durvīm tiek izlikts saraksts, kurā rakstīta iepriekšējā pieraksta automašīnas marka un valsts numurs. Jebkurš var pārliecināties, vai konkrētā automašīna ir pierakstīta ārpus rindas. Iedegoties virs durvīm kārtas numuram, nav jāsacenšas, kurš nu pirmais tiks iekšā.

Bet kā tad novērst pārpratumus, ja kāds tomēr cenšas aizbraukt priekšā?

– Atkārtoju vēlreiz – klientam jāparāda pieraksts inspektoram un, ja neviens nebūs priekšā, viņš neņems nevienu citu. Aicinu ikvienu izturēties korekti un cienīt vienam otru.

Redakcija: Lūk, kā Ceļu Satiksmes Drošības direkcijas Tukuma nodaļas priekšnieks Armands Birznieks komentēja notikušo: " Es klientam prasīju, kā tad īsti viss bijis, un viņš teica, ka nav piebraucis pie pašiem vārtiem, bet dāmai iededzies kārtas numurs un viņa vienkārši piebraukusi klāt… Inspektoram nav jāiet lejā skaidrot kārtību. Ja pieraksts ir no 10.00 līdz 11.00, tad stundas laikā viņš varēja iebraukt iekšā. Tas nav tā, ka nu jāsacenšas, kurš pirmais tiks iekšā.

Tas, ka "solīts pa purnu", ir emocijas – nevaru komentēt, ko kurš teica, jo ir viedoklis pret viedokli. Ienākot pie manis, cilvēks par inspektoru nesūdzējās; tikai teica, ka kāda dāma aizbraukusi priekšā un viņš neesot ticis laikā uz apskati. Inspektora Andra Ābeles viedoklis ir nedaudz savādāks – arī video novērošanā par to var pārliecināties; cilvēks nav piegājis klāt inspektoram un parādījis, ka viņam ir pieraksts. Šim cilvēkam automašīna stāvējusi zināmā attālumā no vārtiem un, kad inspektors nospiedis nākamo kārtas numuru, dāma ar šo numuru braukusi iekšā. Tad nu šis kungs pienācis un sācis konfliktēt, pieprasot, lai dāma brauc ārā, jo viņam priekšroka. Ābele kategoriski noliedz, ka būtu šo kungu draudējis piekaut… Ne vienmēr cilvēks, kura auto iedots neapmierinošs vērtējums un kam jābrauc uz apskati otrreiz, ir apmierināts ar inspektora darbu. Tas ir fakts. Ja iepriekš bija neapmierināts ar inspektoru, tad tas arī iemesls, kāpēc situācija izvērtās tik emocionāla. Ja kādam ir iebildumi par attieksmi, tad lūdzu – nāciet augšā pie nodaļas priekšnieka un situāciju risināsim. Parasti ejam lejā, tiek veikta atkārtota automašīnas apskate pie cita inspektora manā klātbūtnē, un tad lemjam, vai iepriekšējais lēmums bija pareizs. Ja lēmums abās reizēs vienāds, tad pie tā arī paliekam; ja tas tā nav, tad lēmums tiek labots. Trešais variants – ja klients nav apmierināts arī ar manu lēmumu, tad trīs dienu laikā no brīža, kad apskates protokols aizpildīts, viņš var vērsties CSDD pārvaldē, Rīgā, Miera ielā 25, kur šādus gadījumus izskata speciāla komisija; bez papildu maksas tā novērtēs, vai protokolā minētie defekti atbilst reālajai situācijai. Taču šajā gadījumā nebija runa par neobjektīvu vērtējumu… Teicu, lai pagaida – es taču neiešu lejā dzīt sievieti ārā no telpas… Nevajag saasināt situāciju."

Kā tad pareizi rīkoties cilvēkam, kas pieteicies apskatei ar iepriekšējo pierakstu, lai nerastos pārpratumi pie boksa durvīm?

– Kārtība ir tāda: ja klients pieteicies uz konkrētu laiku, tad tiek izveidots saraksts pa stundām. Katras stundas laikā tiek pieņemts viens klients ar iepriekšēju pierakstu.; nevajag domāt, ka jābūt uz minūti noteiktā laikā un pārējie jāgrūž malā. Uznākot augšā un nopērkot apskates protokolu, klientam tiek iedota zīmīte; tā lejā jāparāda inspektoram, kurš tad pieņem ārpus rindas. Lai rindā stāvētājiem nerastos domstarpības, jau no paša rīta pie boksa durvīm tiek izlikts saraksts, kurā rakstīta iepriekšējā pieraksta automašīnas marka un valsts numurs. Jebkurš var pārliecināties, vai konkrētā automašīna ir pierakstīta ārpus rindas. Iedegoties virs durvīm kārtas numuram, nav jāsacenšas, kurš nu pirmais tiks iekšā.

Bet kā tad novērst pārpratumus, ja kāds tomēr cenšas aizbraukt priekšā?

– Atkārtoju vēlreiz – klientam jāparāda pieraksts inspektoram un, ja neviens nebūs priekšā, viņš neņems nevienu citu. Aicinu ikvienu izturēties korekti un cienīt vienam otru.

 

Komentāri

  1. Tāpēc es ar nekad iepriekš nepierakstos, jo tā ir stulba situācija, kad tev jālien citiem priekša un jāskaidro, ka tev ir pieraksts.

  2. Kā redzams, džekiņš to vien māk, kā sūdzēties. Arī man ir bijis pieraksts, aizbrauca priekšā sieviete. Ko, man dēļ 15 minūtēm kašķi meklēt? Smieklīgi un vairāk. Bez tam, pazīstu Ābeli, viņš var skaļāk pateikt, bet pa muti gan nesolīs. Var redzēt, ka raksta autors ir kašķīgs, nīgrs un nepatīkams cilvēks. Ar šādām situācijām varam sastapties ik dienas, arī uz ceļiem, kad kāds no mazāk svarīga ceļa izlien priekšā, ko, tagad jāsūdzas CP? Jāsaprot, ka pieraksts tiešām dod iespēju iziet apskati stundas laikā, minūte minūtē tas nevar notikt, jo kurš precīzi pateiks, cik iepriekšējā automašīna iekšā tiks baudīta. Iesaku raksta autoram, bimbaliņam un sūdzmanim iedzert nervu drapes, ja ir tik nervozs. Zēni CSDD dara tikai to darbu, ko viņiem jādara. Un vēl…..ja man aizbrauks priekšā sieviete, es neietu bļaustīties nekad.

  3. Bardaks vinjiem tur vienmeer.
    Ja palaidiisi taadu ar iepriekshpierakstu tad peec mirklja uz tablo jau degs naakoshais kaartas numurs.
    A tu vareesi staaveet liidz vakaram.

  4. Es gan braucu tikai ar iepriekšēju pierakstu un smaidu par tiem, kas sašutuši uz mani lūr, kad iebraucu "it kā bez rindas" 🙂

  5. Es esmu saskārusies ar tieši tādu pašu problēmu. Esmu strādājoša sieviete un nevaru atļauties stundām gaidīt rindā, tapēc iepriekš vienmer pierakstos, bet, kad piebraucu savā laikā,ir nācies izskaidroties ar citiem šoferīšiem, kāpēc es iedomājos, ka uz mani rinda neattiecas. Lieki teikt, ka garastavoklis ir sabojāts uz visu dienu.
    Risinajums, manuprat, ir pavisam vienkaršs, tikko esmu veikusi visas nepieciešamās dokumentu lietas, varētu iedot kārtas numuru, kurš tiek paradīts ka nākamais, tikko ir atbrīvojies kāds no instruktoriem.

  6. naudu saņem lielos apmēros, viss pārējais viņiem po… skaidrojums par situāciju no CSDD puses nesakarīgs tizls un ielienoš…dziļi un slideni….. laikam tā dāma bija stipri pazīstama visiem darbiniekiem, jo daudzkārt esmu ievērojis kāda ir attieksme priet "biežajiem" klientiem un kāda pret parastajiem mirstīgajiem… varu novēlēt CSDD darbiniekiem biežāk pašiem nonākt tādā situācijā, kad viņiem ir pieraksts, bet "blatnieki" tos pārvērš par muļķiem… varbūt tad aizdomāsies…. varbūt…

  7. Lasu un brīnos… Tieši tajā dienās pirms "iespējamā" incidenta, izgāju apskati pie A. Ābeles. Tik solīdu un korektu kungu sen nebiju sastapusi! Pat uguņus pieregulēja!
    Tā ka vaina nav cilvēkā, bet sistēmā.Domāsim vairāk par savu attieksmi vienam pret otru.

  8. Sistēmiskā kļūda ar pierakstiem jebkurā gadījumā ir jānovērš, lai bardaka dēļ neatkārtotos citas domstarpības!

  9. Sievietes ir bezkaunīgas uz ceļa. Ja avārijas situācija, vienmēr skatos vai nav "bāba"pie stūres. Tā arī tagad, kur līda?

  10. Tu esi vai nu āksts, vai prātā ne visai padevies. Tu zini cik liela inspektoram alga? Uzzini un tad gvelz stulbības.

  11. Protams, psiholoģiski un garīgi truli vīrieši vienmēr vainu uzveļ sievietēm. Tas nekas, ka lielākā daļa no viņām strādā vairāk par dzērājvečiem, uztur ģimeni audzina bērnus. Bet ja negadījums uz ceļa, tikai retais vīrietis prot atdzīt savu vainu.

  12. Protams, psiholoģiski un garīgi truli vīrieši vienmēr vainu uzveļ sievietēm. Tas nekas, ka lielākā daļa no viņām strādā vairāk par dzērājvečiem, uztur ģimeni audzina bērnus. Bet ja negadījums uz ceļa, tikai retais vīrietis prot atdzīt savu vainu.

  13. Lai nu ko, bet par Tukumu neko sliktu nevar teikt. Pirms svētkiem ir ļoti daudz cilvēku un tad kāds bardaciņš reizēm sanāk, bet tas viss ir saprotami. Personāls ir tiešām augsti kvalificēts un patīkami tur izmantot CSDD piedāvātos pakalpojumus.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *