Kāpēc tik slikti rezultāti eksāmenos?

Piektdienas, 11. jūnija, rīts redakcijā sākās ar kāda satraukta lasītāja tālruņa zvanu. Viņu šokējuši ļoti sliktie 9. klases matemātikas eksāmena rezultāti Tukuma 2. vidusskolā: "No 44 šīs skolas skolēniem 18 matemātikas eksāmenā ieguvuši nesekmīgu (Zemāku par 4 ballēm. – Red.) vērtējumu. Tas taču ir kaut kas tāds, par to nevar klusēt! Tad jau iznāk, ka deviņu gadu laikā bērniem nekas nav iemācīts, ja reiz viņi nespēj vienu pamatskolas eksāmenu nokārtot sekmīgi. Es gribētu zināt, kur ir tā vaina – bērni dulli vai skolotāji nemāk strādāt? Varbūt šajā skolā nemaz nevar iet, ja reiz ir tik slikti rezultāti?"

Piektdienas, 11. jūnija, rīts redakcijā sākās ar kāda satraukta lasītāja tālruņa zvanu. Viņu šokējuši ļoti sliktie 9. klases matemātikas eksāmena rezultāti Tukuma 2. vidusskolā: "No 44 šīs skolas skolēniem 18 matemātikas eksāmenā ieguvuši nesekmīgu (Zemāku par 4 ballēm. – Red.) vērtējumu. Tas taču ir kaut kas tāds, par to nevar klusēt! Tad jau iznāk, ka deviņu gadu laikā bērniem nekas nav iemācīts, ja reiz viņi nespēj vienu pamatskolas eksāmenu nokārtot sekmīgi. Es gribētu zināt, kur ir tā vaina – bērni dulli vai skolotāji nemāk strādāt? Varbūt šajā skolā nemaz nevar iet, ja reiz ir tik slikti rezultāti?"

Nebija uzdevumu vājākajiem
Par matemātikas eksāmena rezultātiem runājām ar Tukuma 2. vidusskolas direktora vietnieci mācību darbā un novada matemātikas skolotāju metodiskās apvienības vadītāju Leonardu Koroņevsku. Viņa apstiprināja, ka rezultāti ir dramatiski: "Taču, salīdzinot ar daudzu skolēnu līdzšinējām sekmēm, tāds rezultāts mūsu skolā vairāk vai mazāk bija gaidāms. Un nevis tāpēc, ka skolēni nespēj izdarīt labāk, bet attieksmes dēļ. Mums bija fakultatīvās nodarbības, konsultācijas, tostarp sestdienā, taču tās daudzi neapmeklēja. Problēma ir attieksmē un visatļautībā – nekārtīgi pieraksti, kavējumi, vienaldzība. Piemēram, eksāmena pirmajai daļai bija atvēlētas 60 minūtes, bet jau pēc 20 minūtēm pirmie izgāja ārā. Starpbrīdī pēc sejām redzēju, ka pārsteigušies… Pirms otrās daļas aicināju nesasteigt, bet vienalga lielākā daļa neizmantoja atļautās divas stundas. Lai arī desmitām reižu teikts, ka uzdevums jālasa vienreiz, divreiz, trīsreiz, atmet ar roku, neklausās.

Vairāk lasiet 12. jūnija laikrakstā.

Komentāri

  1. kāda ir daudzu vecāku attieksme – tāda bērnu – vienaldzība. un neslepsim ar gadiem arī skolotāju attieksme paliek tāda. Diemžēl!!
    Mani bērni arī mācās šai skolā. secinājums ir viens – ļoti daudz ir atkarīgs no skolotāja un vecāka sadarbības, kā arī no vēlmes abām pusēm sadarboties.
    Valsts vaina ir pamatā!!! Vai ir motivācija????????????? Uz kurieni mēs ejam? kāpēc? – atbilde – gan jau mūs kāds izvilks ….
    tad kāpēc bērnam domāt savādāk?

  2. Nejau skola tik lielā mērā ir vainīga pie tādiem rezultātiem, bet daudz lielāka vaina ir tiem, kas šos eksāmenus sastāda… Jā, eksāmenā ir dota formulu lapa, bet tā nedod tik daudz cik vajadzētu… un nevajag veidot tik gudrus eksāmenus, lai pēc tam nebrīnītos par rezultātiem!

  3. Kas grib tas iemācās, bet lai mazāk lieto alhaholu un nesmēķē , tad arī mācēs uzrakstīt eksāmenu. Taču ja jau ir nodzertas smadzenes ko var gribēt. Un skolotāji pat neaizrāda kad redzt to, izliekas ka nekas nenotiek!! Vai skolotājiem ir jāmauro lai klase dzirdētu ko saka?
    Un rodas apburtais loks, jo skolotāji fakultatīvajās nodarbībās liek rakstīt kontroldarbus, taču vairs negrib paskaidrot ko bērni nesaprot …

  4. Diez vai skola vainīga… Kāpēc tad citi bērni noliek eksāmenu labi? Vienkārši sagadījies, ka klasēs vairumam skolēnu izveidojusies tāda attieksme. Un eksāmeni nav par grūtu.

  5. Nesaprotu, par ko brīnīties? Tāda jau vairākus gadus ir mūsu valsts politika-daudzi skolēni, kuriem būtu jāmācās speciālajās skolās, tiek mākslīgi pieturēti parastajās. Arī skolas grēko jo vajadzīgs skolēnu skaits, lai skolu neaizslēgtu. Skolotāju un skolas vadības atbildība ir, ja bērni ar mācīšanās grūtībām tiek noziedzīgi "marinēti" parastajās klasēs, nevis nosūtīti uz med. komisiju, lai nonāktu viņiem piemērotā skolā. Šādi gadījumi Latvijā ir ļoti daudz.

  6. Tā sanāca, ka trīs gadus sekoju līdzi radu bērnam, kurš beidza šo skolu. Šobrīd viņš jau studē RTU. Diemžēl par budžeta grupu nebija ko domāt. Studiju sākumā skaidri bija redzami "robi" zināšanās matemātikā un fizikā.
    Jau 11.klases mācību laikā redzēju, ka Tukuma 2.vidusskolā administrācijai ir jādomā par kvalificētu un mūsdienīgu pedagogu piesaisti. ( Tā maigi sakot). Gribējās, lai stingrākas prasības būtu no skolas puses arī pret skolniekiem. Slaistiem nav jāļauj atsēdēt 3 gadus vidusskolā. Vēlme palielināt skolnieku skaitu, grauj skolas prestižu un vecāki bērniem meklēs vidusskolas ar labāku mācību kvalitāti.

  7. protams!! Tukumnieki savu netīro veļu rāda tālāk par savām robežām. Esam jau Degpunkta un tautas balss" zvaigznes". tagad jau presē run;a par mūsu nesmukumiem. Skumji!!!

  8. Tukumniekiem – likumsakarīgs rezultāts, jo no apmēram 5ās klases dzer, pīpē, vazājās un nemācās…Pabeigs videni, visi skries šiem piedāvāt darbu par nabiņas-deguna-pakaļas -kāju pirkstu starpu urbināšanu pa 1000 Ls mēnesī. Deģenerāti, alkoholiķi un vienkārši DAUŅI aug Tukumā, atzīstiet reiz visi šo FAKTU!

  9. Liekas Čaka, circle darbs dabuju 6 un es nekas nemacos un nepildu mãjas darbus, vienu dienu visu pirms eksamena izmãcijos un nemaz īsti mementos tã laikã, big goku ja nesaprot tad stulbeņi vien ir

  10. Vienreiz visi ir saņēmuši pēc nopelniem. Citādi katru gadu tiek aiz matiem pārcelti (atstāt uz otru gadu jau nedrīkst), neko nav iemācījušies, pat reizrēķinu švaki zina. Kas tur ko brīnīties par sliktiem rezultātiem.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *