Agita Puķīte

Skolēniem zudusi interese par IT; informātiku jāsāk mācīt agrāk

Vārds ”dators” un datorspēles jaunajai paaudzei ir ikdiena, taču vien retais zina, kas šīm spēlēm “ir vēderā” un kā tās darbojas, taču vēl mazāk jauniešu spēj paši izdomāt programmu, lai kaut jel ko līdzīgu spēlei veidotu paši.

Vārds ”dators” un datorspēles jaunajai paaudzei ir ikdiena, taču vien retais zina, kas šīm spēlēm “ir vēderā” un kā tās darbojas, taču vēl mazāk jauniešu spēj paši izdomāt programmu, lai kaut jel ko līdzīgu spēlei veidotu paši. Ne velti šobrīd IT speciālisti un jo īpaši – programmētāji, kļuvuši par pieprasītākās profesijas pārstāvjiem.

Lai palīdzētu skolotājiem programmēšanu padarīt interesantāku un mudinātu jauniešus par to vairāk interesēties, 4. jūnijā novada Izglītības pārvaldē ar informātikas skolotājiem tikās informācijas tehnoloģiju uzņēmuma «Accenture Latvijas filiāle» vadītājs Maksims Jegorovs un mārketinga projektu vadītāja Karīna Innus. Viņi stāstīja par izglītības projektu «Start IT», kas izveidots sadarbībā ar Rīgas Tehnisko universitāti, «Junior Achievement», Rīgas Valsts 1. ģimnāziju, Latvijas Informātikas skolotāju asociāciju un kompāniju «Makit». Jau izveidota interneta mājas lapa www.startit.lv, būs arī kursi un mācību programma, kas palīdzēs skolotājiem audzināt jaunos programmētājus.

Engures vidusskolas informātikas skolotājs Juris Lagzdiņš, kas izaudzinājis daudz jauno programmētāju, neslēpj, ka interese par programmēšanu skolēnu vidū mazinājusies. Viņaprāt, tā būtu jāmāca vismaz no 5. klases, lai bērni pagūtu iemācīties ābeci – lai nav jādomā par valodu, bet var domāt par rezultātu: “Vēl jābūt labai matemātikai.

Vairāk lasiet ceturtdienas, 6. jūnija, laikrakstā.

Komentāri

  1. Muļķības! Nevajag mācīt ātrāk…jau tā tie bērni dzīvo pie tiem datoriem, tad nu mēs viņus vēl vairāk gribam pataisīt par pasīviem datoriķiem? Pedagog,J.Lagzdiņ dzīvē bērniem vajag, ko pavisam citu, nevis kopš bērnības jau klabināt datora tastatūru! Attopieties un paskatieties uz mūsu bērniem!!! Sportot vajag vairāk, ne jau pie datoriem sēdēt!

  2. Tad jau augstāko matemātiku arī jāsāk apgūt, piem. ar 9. klasi, pamatojot ar to, ka nākotnē mums būs daudz spožu matemātiķu. Vairumam cilvēku jābūt ar patiešām labām praktisko lietotņu un interneta izmantošanas prasmēm. Jo šis prasmes gandrīz ikvienam būs nepieciešamas tālākajā dzīvē un darbā. Un to ir jāapgūst informātikā skolā. Programmēšana ir stipri specifiska lieta. To var salīdzināt ar autovadīšanu, auto vada ļoti daudzi, bet vai visi perfekti pārzina automobiļa uzbūvi? Protams, var saprast nozares pārstāvju ieinteresētību, jo lielāka būs jauniešu pamatmasa ar šīm zināšanām, iespējami lielāks to skaits arī pievērsīsies šīm lietām. Varbūt jāveido specializēto (līdzīgi kā citiem priekšmetiem) klašu sistēma.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *