lmdresources.wordpress.com

Izglītības Ministrija: Obligātie eksāmeni neveicina interesi par priekšmetiem

Saskaņā ar Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) statistikas datiem, pēdējo 10 gadu laikā par 27% ir audzis to skolēnu skaits, kas vispārējās vidējās izglītības programmā, apgūst matemātikas, dabaszinātņu un tehnikas virziena programmas, kurās mācību priekšmeti ķīmija uz fizika ir obligāti.

Saskaņā ar Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) statistikas datiem, pēdējo 10 gadu laikā par 27% ir audzis to skolēnu skaits, kas vispārējās vidējās izglītības programmā, apgūst matemātikas, dabaszinātņu un tehnikas virziena programmas, kurās mācību priekšmeti ķīmija uz fizika ir obligāti.

Tautsaimniecības padomes eksperti ir pauduši viedokli, ka, lai veicinātu kvalificēta darba spēka ar dabaszinātnēm saistītās nozarēs sagatavošanu, ir jānosaka obligātie ķīmijas un fizikas eksāmeni vispārizglītojošo skolu beidzējiem.

Savukārt IZM speciālisti uzskata, ka obligātie centralizētie eksāmeni eksaktajās jomās būtu noderīgi mācību satura apguves monitoringam, bet neveicinās skolēnu interesi par priekšmetiem un nozari.

IZM uzskata, ka dabaszinātņu apguves pilnveidei un skolēnu veiksmīgākai profesionālai orientācijai lietderīgi būtu Latvijas augstskolām, kurās piedāvā ar dabaszinātnēm un tehnoloģijām saistītas studiju programmas, izvērtēt iespēju iekļaut uzņemšanas prasībās centralizēto eksāmenu sertifikātu fizikā un ķīmijā nepieciešamību.

IZM speciālisti uzskata, ka obligāta fizikas un ķīmijas eksāmena ieviešana vidējās izglītības apguves noslēgumā varētu samazināt to skolēnu skaitu, kuri izvēlas apgūt matemātikas, dabaszinātņu un tehnikas virziena programmas, vairāk izvēloties humanitārā un sociālā virziena programmas, kurās fizikas un ķīmijas priekšmetu vietā jāapgūst integrēts dabaszinību kurss.

IZM atbalsta dabas zinātņu priekšmetu – fizika un ķīmija turpmāko apguvi, saglabājot skolēniem pieejamās apgūstamo izglītības programmu izvēles iespējas, jo skolēnu interesi par mācību priekšmetu un sasniegumus tajos, primāri veicina apgūstamais mācību saturs, mācību vide un izmantotās mācību metodes, nevis gatavošanās gala pārbaudījumam.

Arī turpmāk IZM prioritāte būs veicināt topošo studentu interesi par eksaktajiem studiju virzieniem, veicot budžeta vietu pārdali studiju virzienos, kas jau šobrīd veido darba spēka pārprodukciju, piešķirot papildu budžeta vietas jomās, kur drīzumā akūti trūks profesionāļu. Šajā procesā IZM vadīsies pēc darba spēka pieprasījuma prognozēm un Ekonomikas ministrijas pētījuma «Par darba tirgus vidēja un ilgtermiņa prognozēm».

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *