Oļegs, Vineta

Šodien viens no mums būs miris

Liene Akmens
Autors: Liene Akmens
Twitter
FaceBook
print
2009. gada 28. janvāris 19:19

Kādreiz niknums smēlās pāri malām, kad televīzijā vai radio kārtējo reizi sludināja kādu librešu pārākumu pār citām libresēm un spārniņiem. Tad krita uz nerviem dažādu procentu, santīmu, noguldījumu un citu izdevīgumu reklāmas.

Tagad pasākuši citādi dot pa ļaužu smadzenēm. Vispirms dažus medijus pamatīgi nokomplektēja ar sarkaniem vārdiem “asinis”, “šļirces”, “bailes”, “neziņa”. Tagad it visur skandina: “Noliec siksnu!” Un autobusu pieturās dažkārt var izlasīt, ka “šodien viens no mums būs miris”.

Vai tiešām reklamētāji iet līdzi laikam? Sak, kādreiz Latvijā vienīgā problēma bija kariess un menstruācijas, tad – naudas pārpalikums, tagad… Tagad acīmredzot zeļ vardarbība, narkomānija, nāve, bailes un neziņa. Vai šīs reklāmas ir iedarbīgas? Droši vien, ja jau roka pacēlās šīs rindiņas uzrakstīt. Bet – vai sasniedza mērķi? Diez vai. Jo negribas zināt, ko šīs reklāmas sludina. Gribas drīzāk aizšķirt prom interneta lapu, uzgriezt citu radiostaciju, pārslēgt citu televīzijas kanālu, aiziet tālāk no autobusu pieturām un turpmāk maršrutā šīs vietas neiekļaut.

Un kārtējo reizi nonākt pie secinājuma, ka labāk skatīties venecuēliešu seriālus un lasīt miermīlīgākas interneta vietnes.

Protams, prāts saka priekšā, ka vajag arī tādas nopietnas reklāmas. Bet – diez vai to autori ir tik nespējīgi, ka nevar izmantot ne tik šausminošus līdzekļus savu mērķu sasniegšanai. Ja ne – “šodien miris” būs reklamētājs, nevis es.


Komentēt

Komentāru secība: dilstoši

  1. brex teica:

    Nez, mani reklaamas netraumee! Ai – meloju ir divas pretiigas: viena reklamee laikam jau kaut kaadu zobpastu (tur taas asinis tiek spljautas) un otra ir par vakcineeshanos pret hepatiitu (samalj aknas…veee).

    A taa? Man jau skjiet, ka buutiiskaak par izteiktmes veidu ir raklaamas meerkjis. Un, ja cilveekus meegjina attureet, piemeerm, no dzershanas pie stuures, man neliekas paarspilleets arii naaves teemas izmantojums reklaamklipos. A ko dariit, ja citaadaak nesaprot? Diez gan efektiiva bija arii taa reklaamas kampanja, kas aicinaaja lietot atstarotaajus – tjipa, taas liikjiishu bildes pie pieturaam! Smuki…lai gan es jau vispaar cienu taadu mazliet tumshu esteetiku:)

  2. Kate teica:

    Ja godīgi, mani kaitina tā spožo eņģeļu reklāma pie skolas, tjipa – lietojiet atstarotājus. Bet jautājums ir šāds, kāda vecuma auditorijai tas ir domāts. Zinu pirmklasniekus, kas tagad uzsver, ka viņiem nevajag atstarotāju, jo tad viņi būšot eņģeļi…. Kā jums šķiet, vai šī reklāma sasniegusi mērķi? Manuprāt – pilnīgi pretējs efekts plānotajam.

  3. brex teica:

    Nu ir labas…un ne tik labas reklaamas:)

  4. GuntisZ teica:

    Jā, par tiem eņģeļiem nebija līdz galam izdomāts. Tāpat tas teiciens "vienu jau var" ir kļuvis gluži kā tosts tiem, kas pirms braukšanas tomēr riskē ieņemt kādu mēriņu.

Pasākumu kalendārs

2019.08.17 | 9:30

Viesatu pagasta svētki 

2019.08.17 | 9:30

Sporta svētki Slampē 

2019.08.17 | 11:00

Kapu svētki Cērē 

2019.08.17 | 11:00

Veselības diena Lestenē 

2019.08.17 | 11:00

Svētki Abavniekos 

Visi pasākumi
Jaunākās galerijas
Mēness kalendārs
Augusts
Atvērt kalendāru
Horoskopi
Auns Vērsis Dvīņi Vēzis Lauva Jaunava Svari Skorpions Strēlnieks Mežāzis Ūdensvīrs Zivs Visi horoskopi
Facebook.com
Neatkarīgās Tukuma Ziņas iekš tā Facebook.com
Draugiem.lv
Eirokalkulators
coloring.cool